Tuesday 29 July 2014

M.A.S.A.L.A.H R.A.K.Y.A.T D.I F.A.C.E.B.O.O.K

assalammualaikum para muslimah dan muslim sekalian.. :) eheemmm.. SELAMAT HARI RAYA SEMUA YA... 
S.E.L.A..M.A.T  H.A.R.I  R.A.Y.A
 BOOM..BOOM..BOOM..KEBABOOM... *nak tunjuk raya sebenarnya.. buat suara sendiri ek.. :))

ok.. tak payah nak berberberberberbunga ayat sangat kan.. tengok tajuk.. ecehman.. macam pakar psikologi ada jugak kan..uhuhu..

M.A.S.A.L.A.H  R.A.K.Y.A.T  D.I  F.A.C.E.B.O.O.K
mungkin ada segelintir kita termasuk saya ni ada perasan masalah macamni dalam facebook.. apatah lagi bidang 'DAKWAH' . 'DAKWAH' ni benda yang memang mudah nak buat,memang mudah nak tolak dan nak ikut.

tapi saya bukan nak mengata DAKWAH ni tak perlu dan perlu.. just think it simple je.. asalkan niat memang kerana Allah swt dan ilmu tu mesti adalah ya....

tadi, sebelum ni dan sekarang.. banyak para pendakwah  bukak cerita tentang 'PARA MUSLIMAH YANG UPLOAD GAMBAR DI DALAM FACEBOOK'

amacam? mungkin dah ada di dalam hati kita kata

 "salah ke?"
"apa salahnya upload dalam facebook?"
"para muslimah tak patut upload gambar dalam facebook!!"
"muslimah itu tidak di pandang dan tidak memandang..!!"

eh.. stop...stop...stop.. tahan kemarahan/ketidakpuasaan hati tu.. saya update status ni bukan nak berpihak kepada sesiapa..saya berpihak kepada diri kita sendiri.. haa.. :) hebat tak saya? ekekke..

ok.. masalah ini semakin berpanjangan semenjak HARI RAYA.. wahh.. bahaya jugak ya hari kemenangan untuk umat Islam ni..boleh buat umat Islam berpecah belah.. ish..ish..ish.. kalau Rasulullah tengok? sedihkan?
benda kecik pun diperbesar-besarkan..

ok..ok..ok.. tak payah mencarut/mencalut/ dll..

untuk selesaikan masalah ni.. jom tanya para yang lebih arif tentang isu ni.. :)
haa..itu aja saya nak katalah ya..

tapi pada pendapat sayalah kan...

upload gambar dalam facebook memang SALAH lagi DISALAHKAN.. kalau orang yang upload tu upload gambar dia yang dedah aurat.. Ingat aurat kita ni suka ke kita tayang aurat ?? >,,<

ada jugak kes "MUSLIMAH ITU TIDAK DIPANDANG DAN TIDAK MEMANDANG"

ok..ok.. bagi saya.. itu hak hati para individu..

kalau tak nak upload.. TERSERAH..! itu semua kehendak hati kita..

kalau nak upload.. TERSERAH..! itu semua kehendak daging kecil hati kita..

tapi.. saya mohon sangat-sangat.. kalau benda begini.. jangan cop PEREMPUAN je.. LELAKI jugak perlu dinasihatkan.. ingat PEREMPUAN sahaja ke yang mampu goda/gugat iman lelaki ? LELAKI pun ok... ingat PEREMPUAN tak cair meleleh -leleh tengok korang guna serban,jubah dan janggut bagai? tergugat iman tau..

ok.itu je.. :) Assalammualaikum.. saya tak ada pihak dengan sesiapa pun ye.. :_)

No comments:

Post a Comment